וורדפרס נגד וויקס – יתרונות חסרונות אחד מול השני.

אם אתם רוצים לפתח אתר אינטרנט למטרות עסקיות בין אם מדובר באתר תדמית או אתר חנות ועליכם להחליט כיצד אתם רוצים לעשות זאת. היום אין צורך להתחיל מאפס בעת בניית האתר. כיום ישנן פלטפורמות מוכנות הניתנות לקסטומיזציה והן דרך מהירה ואפילו זולה לבניית האתר. אנו מדברים על פלטפורמות כדוגמת וורדפרס או וייקס וישנן גם אחרות. פלטפורמות אלו מאפשרות לכם לבחור תבניות עיצוביות, להתאימן לצרכים שלכם ולהוסיף תוספות שונות בהתאם לצורכי הפעילות של האתר. כפי שכבר אמרנו, וויקס וורדפרס הן אינו הפלטפורמות היחידות, אך שתיהן זוכות לפופולריות רבה ונותנות ערך טוב למשתמש. מסיבה זו רבים מתלבטים ושואלים אותנו איזו פלטפורמה עדיפה לצורך בניית האתר. בואו נערוך השוואה בין וויקס לוורדפרס.

וויקס VS וורדפרס

1. מחיר ועלויות

וויקס מציעה חבילה בסיסית ללא תשלום. חבילה זו יכולה להיות נחמדה למי שרוצה להשתעשע ולנסות את המערכת, אך היא אינה מתאימה לאתר מסחרי בגלל שהיא מוגבלת למדי ולא ניתן לשים אותה בדומיין משלכם. מי שרוצה להקים אתר אינטרנט עסקי יאלץ לקנות חבילה בתשלום. לצורך הדוגמה החבילה אשר מתאימה לחנות מקוונת תעלה לכם 16.5$ דולר לחודש. בנוסף יתכן ותזדקקו לרכישת תוספים שונים אשר יוסיפו למחיר. וורדפרס לעומת זאת היא מערכת בקוד פתוח והיא חופשית לשימוש ללא תשלום וללא מגבלות. אם תבחרו בוורדפרס תאלצו לשלם בנפרד עבור הדומיין וחבילת האחסון, אך מדובר בעלות שולית.

2. תבניות ועיצוב

גם וויקס וגם וורדפרס מגיעות עם תבניות מוכנות בהן ניתן להשתמש. תבניות אלו מעניקות לכם עיצוב מוכן, רק תצטרכו לצקת לתוכו את התוכן שלכם מבחינה זו לוורדפרס יש יתרון מכיוון שהיא מציעה מבחר של אלפי תבניות. כמו כן בוויקס לאחר שבחרתם תבנית, לא ניתן להחליפה, לעומת זאת בוורדפרס ניתן לשנות תבניות של אתר קיים ללא בעיה.

3. אפליקציות ופלאגאינס

PLUGIN ואפליקציות הם הכלים שמאפשרים לכם לשלב באתר האינטרנט פונקציות מתקדמות, כלומר להרחיב את מעגל היכולות והאפשרויות שיש לכם באתר. למשל הוספת כפתורי מדיה חברתית, גלריות, טפסים ועוד. ב WIX תוכלו למצוא למעלה מ 200 אפליקציות אותן תוכלו להוסיף לאתר, חלקן חופשיות וחלקן בתשלום חודשי. יחסית לוורדפרס, בויקס אין היצע גדול של אפליקציות אך בהחלט יש מענה לצרכים של רוב בעלי האתרים. בוורדפרס תוכלו למצוא מבחר אדיר של תוספות, למעלה מ 50 אלף חינמיים! בנוסף תוכלו למצוא גם פלאגאינס בתשלום. ככל הנראה ישנו PLUGIN לכל דבר שאתם יכולים לחשוב עליו. מהבחינה הזו לוורדפרס ישנו יתרון מוחץ על וויקס.

4. בלוגים

אתרים רבים עושים שימוש בבלוג, זוהי דרך מעולה להעניק ערך מוסף ללקוח, לפרסם את המותג ולעשות יחסי ציבור. גם בוויקס וגם בוורדפרס תוכלו ליצור בלוג בתוך האתר. אפשרויות הבלוג של וויקס הן די בסיסיות בהשוואה לוורדפרס, בו תמצאו אפשרויות מתקדמות אשר עונות על כל צורך אפשרי.

5. ECOMMERCE

לא כל אתר מסחרי מחזיק חנות מקוונת אך אתרים רבים נזקקים לפונקציה זו. ניתן להקים חנות אינטרנטית בשתי הפלטפורמות, אך בהחלט ישנם הבדלים. ההבדל הראשון הוא שבוויקס הדבר כרוך בתשלום, כלומר יש לרכוש את החבילה המתאימה. קיימת גם אלטרנטיבה של רכישת אפליקציה של חנות אינטרנטית אך הדבר יעלה לכם יותר. לעומת זאת וורדפרס עושה לכם את החיים קלים, ניתן בקלות להשתמש בה לצורך הקמת חנות. הבדל נוסף הוא באפשרויות התשלום, הקמת חנות בוויקס מגבילה אתכם באמצעי התשלום ואילו בוורדפרס לא קיימת מגבלה. היתרון של וורדפרס בהחלט נראה לעין והוא מסביר מדוע קרוב למחצית מאתרי המכירות עושים שימוש בוורדפרס.

לסיכום נאמר שאמנם וורדפרס היא המערכת החזקה והעדיפה מבין השתיים במובנים רבים וקריטיים ביותר, לפעמים משתמשי הקצה של ויקס מרוצים מאוד.

לדעת הרוב המבין, שימוש באתר ויקס מהווה מגבלה מבחינת אופן הקידום ושאיפות האתר ולכן רוב המשתמשים המרוצים לא מודעים לכל עניין הקידום האורגני והממומן או על פונקציונאליות שיכולות להקל רבות על העבודה.

אנחנו באסטרטגו מתמחים בבניית אתרים מכל הסוגים | בניית אתר חנות | בניית אתר תדמית ושירותים נוספים שיתנו ללקוחות שלכם חוויה ייחודית ואישית | שיווק מבוסס מיילים | ניהול מותג באינסטגרם | הפיכת האתר לאפליקציה | מיתוג | קידום ממומן | קורסים לקידום עסקים ומותגים חדשים ועוד מגוון כלים שניתן לבנות בהתאמה אישית.

צרו איתנו קשר היום באתר או ברשתות החברתיות אינסטגרם ופייסבוק ונוכל להתחיל.

שתפו את התוכן עם חברים שלכם שחייבים לדעת על זה

Facebook
WhatsApp
Email

קטגוריות

תיק עבודות

ראה את רשימת הפרויקטים שעשינו

הקורסים שלנו

שיעורים וסדנאות מקצועיות בסביבה מעשירה

צרו קשר

אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר בכל עת

דילוג לתוכן