קידום בלינקדאין – למי מתאים ומה יש שם

בעולם השיווק הדיגיטלי אנו מעניקים הרבה תשומת לב לרשתות החברתיות. בדרך כלל כאשר אנו אומרים רשתות חברתיות אנו מיד חושבים על מטא, אך כולנו יודעים שהיא לא היחידה. ישנן רשתות חברתיות רבות, חלקן מוכרות יותר וחלקן מוכרות פחות; חלקן פונות אל הקהל הרחב ואחרות מיועדות לנישות מצומצמות. לכל אחת מהן ישנם מאפיינים שונים ואף קהל גולשים אחר, דבר אשר יכול להפוך רשתות חברתיות אלו למתאימות או לא מתאימות עבור פרסום בהתאם לקהל שאליו העסק מכוון. לינקדאין היא אחת מהרשתות החברתיות המעניינות ביותר. היא אמנם לא זוכה לעמוד במקום מרכזי בשיח היומיומי כמו פייסבוק, אך בהחלט יש בה גולשים רבים (כ 600 מיליון) ופעילות עסקית רבה. קידום בלינקדאין הוא בהחלט אפשרות טובה, אך לא בהכרח מתאימה לכולם. אז למי מתאים קידום בלינקדאין, כלומר מי יפיק מכך תועלת ומה בכלל יש שם? על זאת ננסה לענות במאמר זה.

מאפייניה של לינקדאין

לינקדאין היא רשת חברתית ותיקה אשר הושקה בשנת 2003. רשת חברתית זו בחרה להתעסק בנישה המקצועית; כאן לא תראו את כל הסרטונים המצחיקים של פייסבוק. לינקדאין היא בית עבור אנשי קריירה ועבור העסקים. זהו מקום ליצור קשרים מקצועיים ועסקיים בין המשתמשים וכמובן שזה יצר רשת חברתית בעלת קהל מסוג שונה ומאפיינים שונים של הרגלי הגלישה ותחומי העניין.

כבר משלב יצירת הפרופיל האישי בלינקדאין תוכלו לראות שמעודדים אתכם להציג את ניסיונכם המקצועי, לימודים, המלצות, פרסומים מקצועיים וכו‘. הגולשים משתמשים ברשת לצורך יצירת קשרים מקצועיים, מציאת לקוחות, שיתופי פעולה, מציאת שירותים עסקיים, חיפושי עבודה, גיוס עובדים ודברים בסגנון. בהתאם לכך לפוסטים שתראו שם ישנו אופי שוני בהשוואה לרשתות חברתיות אחרות.

קידום בלינקדאין – למי זה מתאים

קידום בלינקדאין אינו מתאים לכל סוגי העסקים, המוצרים והשירותים. כאשר מפרסמים בלינקדאין יש לקחת בחשבון את המאפיינים של קהל הגולשים ברשת  זו, את תחומי העניין שלהם, הרגלי הגלישה וכו‘. עסקים אשר יכולים לזכות להצלחה בפרסום בלינקדאין יכולים להיות עסקים מתחום ה B2B, חברות העוסקות בהשקעות ושירותים פיננסיים, ענפים שונים הקשורים בנדל“ן, חברות ביו טכנולוגיה והרבה מאוד הייטק אשר יכול להשיג שם תוצאות טובות ויפות. יתכן שישנם עסקים וענפים אחרים שלא הזכרנו וגם כן יכולים להצליח בזירה זו. בסופו של דבר יש לבדוק כל מקרה לגופו – לנתח מי שוק המטרה ולשאול את עצמינו האם ניתן למצוא את קהל המטרה בקרב הגולשים של לינקדאין. השאלה למי זה מתאים תלויה תמיד במאפייני הקהל.

כיצד מבצעים קידום בלינקדאין

אולי נתקלתם במאמרים שונים באינטרנט המבקרים את הפרסום בלינקדאין ומצביעים על חסרון גדול – חוסר היכולת למדוד המרות. ובכן בעיה זו הייתה קיימת בעבר, אך מאז שלינקדאין נרכשה על ידי מיקרוסופט הוטמעו בה שינויים רבים אשר הפכו אותה מצד אחד לידידותית יותר עבור המשתמש ומצד שני בעלת כלים חזקים ומשופרים עבר המפרסמים. במסגרת השינויים הרבים ניתנה היכולת להטמיע קוד לצורך מעקב המרות, קוד לרימרקטינג ועוד אפשרויות נוספות אשר די דומות לאפשרויות הפרסום בפייסבוק.

את המודעות בלינקדאין ניתן לחלק לשני סוגים:

  1. מודעות המופיעות בפיד – נראה שרבים בוחרים בסוג זה של פרסום. מודעות אלו מופיעות על הפיד כמו כל פוסט אחר ובדרך כלל זוכות להתייחסות. ניתן להשתמש בהן למרות שונות כמו לצורך קידום דפי נחיתה, קידום סרטונים וכו‘. שימו לב שגם ניתן ליצור במסגרתם מודעות לידים, כלומר מודעות הפותחות טופס למילוי פרטים ללא צורך בדף נחיתה חיצוני.
  2. מודעות טקסט – מודעות אלו מופיעות בשולי דף האינטרנט ולא כחלק מהפיד. הן פשוטות מאוד ויש בהן פחות מקום לביטוי גרפי, הן מציגות בצורה ברורה כפרסומות וזוכות לפחות הקלקות.
  3. הודעות דואר פנימי MESSAGE AD – בדומה לפייסבוק גם ללינקדאין מערכת פנימית לשליחת הודעות. היום ניתן להשתמש במערכת זו על מנת לשלוח תוכן שיווקי. התוכן יכול להיות טקסט או באנר ואפילו עם הפנייה לדף נחיתה. להעלאת האפקטיביות ההודעה שתוזמנה מראש נשלחת רק כאשר הגולש מחובר.
  4. PARTNER ADS –  מודעות המוצגות במקום בולט באתר. עלותן יכולה להגיע לאלפי דולרים. מודעות אלו ניתנות להגדרה בצורה עצמאית, יש צורך לעבוד מול נציגי החברה. מודעות אלו לא ממש רלוונטיות לעסקים קטנים.

אנחנו באסטרטגו מתמחים בבניית אתרים מכל הסוגים | בניית אתר חנות | בניית אתר תדמית ושירותים נוספים שיתנו ללקוחות שלכם חוויה ייחודית ואישית | שיווק מבוסס מיילים | ניהול מותג באינסטגרם | הפיכת האתר לאפליקציה | מיתוג | קידום ממומן | קורסים לקידום עסקים ומותגים חדשים ועוד מגוון כלים שניתן לבנות בהתאמה אישית.

צרו איתנו קשר היום באתר או ברשתות החברתיות אינסטגרם ופייסבוק ונוכל להתחיל.

שתפו את התוכן עם חברים שלכם שחייבים לדעת על זה

Facebook
WhatsApp
Email

קטגוריות

תיק עבודות

ראה את רשימת הפרויקטים שעשינו

הקורסים שלנו

שיעורים וסדנאות מקצועיות בסביבה מעשירה

צרו קשר

אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר בכל עת

דילוג לתוכן