אימייל מרקטינג – עדיין הדרך המובילה לתקשורת עם לקוח

אימייל מרקטינג הוא מושג אשר בדרך כלל מתייחס לשליחת הודאות דואר אלקטרוני מסחרי לקבוצות גדולות של אנשים. לצורך העניין כל אימייל שיווקי ללקוח יכול להיחשב לאימייל מרקטינג. אסטרטגיה זו יכולה לשמש לצורך יצירת מודעות למותג, השגת מכירות, גיוס תרומות ובניית נאמנות ביחסים מול הלקוח. במהלך שנות התשעים, עם הגידול במספר המשתמשים באינטרנט וכניסתם של הגופים המסחריים לזירה זו, גדל גם השימוש באימיילים מסחריים עד כדי כך שהציבור התחיל לראות בהודעות אלו מטרד והם קיבלו את הכינוי ספאם. אך למרות זאת שיטה זו שרדה ועדיין נעשה בה שימוש. חקיקה נכנסה לתחום ויש לפעול במסגרת מגבלות החוק, אך בשורה התחתונה אימייל מרקטינג היא עדיין היא עדיין הדרך המובילה לתקשורת עם הלקוח. על פי הנתונים שנאספו, אחד מכל שלושה אימיילים נפתח, מספר אשר נחשב לגבוה מאוד. אם ננתח את הנתונים לפי ענפים, נראה שבקרב עסקים הפונים לעסקים (B2B), אחוז המיילים אשר זוכים להתייחסות הוא גבוה במיוחד. אימייל מרקטינג היא שיטה אשר הביאה ועדיין מביאה תוצאות ולכן נשארה רלוונטית. אך במקביל השיטה עברה תמורות רבות, גם טכנולוגיות אך גם ראינו התפתחות של הבנת התחום ושיטות העבודה.

האסטרטגיה של אימייל מרקטינג

מבחינה טכנולוגית, שיווק באמצעות דואר אלקטרוני הוא דבר פשוט. בעזרת תכונות שונות ניתן בקלות לשלוח מיילים למסה גדולה של אנשים. אך הסוגיה הטכנית היא שולית, בשביל להצליח בשיטת שיווק זו יש צורך באסטרטגיה מנצחת.

לצורך שיווק באמצעות האימייל יש להתחיל מבניית מאגר כתובות המייל שבהן תשתמש. סביר להניח שכבר יש לכם מאגר קיים של כתובות מייל אשר נאספו מתוך פעילותכם העסקית. אך כמובן שיש לנקוט בצעדים אקטיביים אשר יעודדו את הגולשים להירשם אצלכם באתר ובכך למסור לכם את כתובות האימייל. אתרים רבים עושים זאת באמצעות הודעות פופ אפ המזמינה את הגולשים באתר להירשם. הגולשים אינם ממהרים לעשות זאת סתם כך, יש צורך לעודד אותם – כלומר, לתת להם סיבה. לכן הודעת הפופ אפ שלכם צריכה לכלול הטבה אטרקטיבית אשר תיתן לגולש סיבה להירשם. לצורך הדוגמה ניתן לתת הטבות הטבות כמו הנחה בעת הרכישה הראשונה, מוצר נוסף במתנה או דברים בסגנון. אל תשכחו שהגולשים אינם טיפשים ובטח שאינם מתרגשים מהנחה שולית, יש לתת הטבה משתלמת. שימוש בהטבה שכזו יכול להקפיץ את אחוזי ההמרה.

השגת מאגר אימיילים אליו תוכלו לפנות במסרים שיווקיים היא הבסיס, אך אל תמהרו לשלוח הודעות, יש לחשוב ולתכנן. שליחת אימיילים שיווקיים ללא הבחנה תביא את הגולש במהירות לבטל את ההרשמה או לסמן בהגדרות אפליקציית הדוא“ל את כתובתכם כספאם.

EMAIL BLAST לעומת DRIP

על פי הפרקטיקות המקובלות ישנן שתי אסטרטגיות לקמפיין אימייל מרקטינג – BLAST ו DRIP.

העיקרון מאחורי EMAIL BLAST הוא שליחת מייל בודד לכל רשימת התפוצה. זוהי אינה הפרקטיקה המקובלת ביותר, אך בהחלט ניתן להשתמש בה במקרים בהם רוצים ליידע את כלל הלקוחות על מבצע מסוים, מוצרים חדשים או אולי אפילו שינוי מהותי בעסק.

אך את מרב תשומת הלב מוטב להקדיש ל EMAIL DRIP. שיטת עבודה זו עושה שימוש בסט של אימיילים הנשלחים אל הלקוח לפי תכנית מסוימת. המיילים יכולים להיות מתוזמנים לפי לוח זמנים, החל מרגע ההרשמה… אימייל שני לאחר כמה ימים וכך הלאה. כמו כן ניתן לתכנן אותם בהתאם לפעולות מסוימות שיבצע הגולש. לדוגמה, אמייל ראשון יכול להישלח מייד ברגע ההרשמה ולברך את הלקוח על הצטרפותו. לאחר 3 ימים בהן הגולש לא ביצע שום פעולת רכישה, המערכת תשלח עוד מייל אשר מנסה לפתות את הגולש להיכנס אל האתר ולבצע רכישה. אם הגולש החל בתהליך רכישה והכניס מוצרים לעגלת הקניות, אך לאחר מכן לא השלים את הרכישה, המערכת יכולה לשלוח מייל נוסף שמזכיר לו שיש לו מוצרים בעגלת הקניות.

עוד דבר חשוב באימייל מרקטינג הוא הפרסנוליזציה של ההודעה. בסופו של דבר אתם משתמשים ב EMAIL MARKETING על מנת לבנות יחסי אמון. לצורך כך המיילים מגיעים בשמם של אנשים, כמו לדוגמה מנכ“ל החברה ונין גם להגיב אליהם. כך המשתמשים מקבלים תחושה של קשר ישיר עם המנכ“ל. ולסיום, אסור לשכוח גם את ההיבטים הטכניים של שיווק במייל. למשל רבים משתמשים בתמונות, אך ישנן מערכות דואר המציגות את המייל ללא התמונה וכך בעצם המשתמש מקבל מייל ריק וחסר ערך. מי שירצה להשתמש באימייל מרקטינג צריך לקחת בחשבון את כל ההיבטים של הנושא: טקסטים שיווקיים, הרכבת מבצעים אטרקטיביים, עיצוב גרפי ופרטיים טכניים/טכנולוגיים. עסקים גדולים אולי יכולים להרשות לעצמם להקצות כוח אדם מיומן אשר יתמקד בזה, אך עבור רוב העסקים משתלם יותר להוציא זאת למיקור חוץ.

אנחנו באסטרטגו מתמחים בבניית אתרים מכל הסוגים | בניית אתר חנות | בניית אתר תדמית ושירותים נוספים שיתנו ללקוחות שלכם חוויה ייחודית ואישית | שיווק מבוסס מיילים | ניהול מותג באינסטגרם | הפיכת האתר לאפליקציה | מיתוג | קידום ממומן | קורסים לקידום עסקים ומותגים חדשים ועוד מגוון כלים שניתן לבנות בהתאמה אישית.

צרו איתנו קשר היום באתר או ברשתות החברתיות אינסטגרם ופייסבוק ונוכל להתחיל.

שתפו את התוכן עם חברים שלכם שחייבים לדעת על זה

Facebook
WhatsApp
Email

קטגוריות

תיק עבודות

ראה את רשימת הפרויקטים שעשינו

הקורסים שלנו

שיעורים וסדנאות מקצועיות בסביבה מעשירה

צרו קשר

אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר בכל עת

דילוג לתוכן