אמזון – PPC איך לקדם את המותג באמזון

קמפיין PPC (תשלום לפי הקלקה) המנוהל נכון, יכול לסייע לכם להגדיל את המכירות ועל הדרך גם לתרום לקידום האורגני של חנות האמזון שלכם.

מודל ה PPC הוא מודל די פשוט. אך שלא משתמשים בו נכון הוא עלול לפעול נגדנו. במאמר זה נסביר לכם על קידום PPC באמזון ואיך לנצל אותו לטובתכם בצורה הטובה ביותר.

קידום PPC באמזון – כיצד הוא עובד

כדאי שנתחיל מהדבר הבסיסי ביותר, הסבר כללי על מודל הפרסום לפי הקלקה באמזון. חשוב להבין שהגולשים המגיעים לאמזון לא באו להסתכל בחלון ראווה, הם קהל צרכני בעל מודעות גבוהה אשר יודע בדיוק מה הוא רוצה.

באמזון ישנם  מיליוני חיפושים כל יום ואם נסתכל וננתח את החיפושים נוכל לראות שרבים מה הם ביטויי זנב ארוך; כלומר הגולש משתמש בביטוי המורכב מכמה מילים והמשמעות של זה הוא שהצרכן יודע מה הוא רוצה.

לאחר שהגולש מקליד את מילות החיפוש אמזון מציגה לו את תוצאות החיפוש המתאימות ביותר למילות החיפוש שהריץ. אלו הן התוצאות האורגניות.

אך במקביל לתוצאות החיפוש האורגניות נוכל למצוא גם את התוצאות הממומנות. כלומר תוצאות חיפוש שמישהו שילם בשביל שתראו אותם (עדיין בהתאמה למילות החיפוש, אך ללא תלות במצבכם האורגני).

הן יכולות להופיע בין תוצאות החיפוש האורגניות וגם במסגרת מודעות בצדדים. עכשיו אתם מבינים כיצד בפועל זה משפיע על תוצאות החיפוש.

אמזון PPC האסטרטגיה

אם אתם רוצים להצליח בעזרת קמפיין PPC באמזון אתם חייבים אסטרטגיה. אם סתם כך תתחילו לפרסם בלי לבנות אסטרטגיה ברורה עם אבני דרך, לא תגיעו רחוק. יש כאן מקום לרמה מסוימת של ניסוי וטעייה אך לא החלטות בלתי מחושבות. לצורך כך נעבוד לפי כמה קווים מנחים:

  1. נריץ קמפיין שיעזור לנו לזהות מילות מפתח רווחיות, מילים אשר מסייעות להמיר את החיפוש למכירות.
  2. נסיר מילים שאותן ניסינו והן לא תרמו למכירות.
  3. נגדיל את הבידינג על מילים המביאות תוצאות.

שימוש במודל  ה PPC של אמזון הוא יחסית פשוט במיוחד אם נשווה אותו לפלטפורמות מוכרות אחרות כמו גוגל אדוורדס או פייסבוק. בבואכם ליצור קמפיין באמזון יש כמה דברים שבהם עליכם להתמקד:

  • יצירת רשימת מילות המפתח לקידום.
  • הבנה של סוגי ההתאמות
  • הגדרת התקציב והבידינג.
  • יצירת הקמפיין וקבוצות המודעות.
  • אופטימיזציה של הקמפיין.

לגבי התקציב חשוב להבין שיש כאן שיטה של בידינג על שטחי הפרסום. בכל רגע נתון בו גולש מבצע חיפוש האלוגריתם של אמזון מציג מודעות PPC לפי ההתאמה למילות החיפוש ולפי הבידינג הגובה ביותר. על מנת לקבוע את סכום הבידינג חשוב שתהיו מודעים לרווחיות שלכם.

מצד אחד יש לכם את מחיר המכירה, אך מצד שני יש לכם את העלויות השונות אשר כוללות את עלות המוצר, התשלומים לאמזון והוצאות משלוח (משלוח אל המחסנים הלוגיסטיים של אמזון). מחיר המכירה בקיזוז כל ההוצאות נותן לכם את פוטנציאל הרווח שלכם. סכום הבידינג שלכם חייב להיות נמוך מהרווח, בוודאי שלא תשקיעו בפרסום המוצר סכום הגובר על רווחיותו.

יצירת הקמפיין

כבר אמרנו שיש צורך בקצת ניסוי וטעייה ולכן אנו ממליצים על יצירת שני קמפיינים במקביל.

האחד הוא קמפיין עם טירגוט אוטומטי בו אתם רק קובעים מחיר ולוח זמנים, המערכת של אמזון תקבע לבד מהן מילות המפתח. תוכלו להריץ קמפיין זה למשך שבוע שבועיים על מנת לראות אילו מילות מפתח הביאו תוצאות. הקמפיין השני הוא קמפיין בו תשתמשו ברשימת מילות מפתח שאתם קובעים.

ישנם כלים שונים בהם ניתן להיעזר לצורך מחקר מילות המפתח. בחרו את מילות המפתח, הריצו את הקמפיין ולאחר מכן הסירו את המילים שאינן מביאות תוצאות.

לצורך ההסבר פישטנו מעט את התהליך ולא ירדנו לפרטים, אך זה מספיק לצורך הבנת התמונה הכללית. פרסום באמזון דורש גם מחשבה וגם הבנה עמוקה של צורת העבודה של אמזון והרגלי הגלישה של הצרכנים. אם תרצו להצליח באמזון מומלץ לפנות לשירותי קידום מקצועי.

אנחנו באסטרטגו מתמחים בבניית אתרים מכל הסוגים | בניית אתר חנות | בניית אתר תדמית ושירותים נוספים שיתנו ללקוחות שלכם חוויה ייחודית ואישית | שיווק מבוסס מיילים | ניהול מותג באינסטגרם | הפיכת האתר לאפליקציה | מיתוג | קידום ממומן | קורסים לקידום עסקים ומותגים חדשים ועוד מגוון כלים שניתן לבנות בהתאמה אישית.

צרו איתנו קשר היום באתר או ברשתות החברתיות אינסטגרם ופייסבוק ונוכל להתחיל.

שתפו את התוכן עם חברים שלכם שחייבים לדעת על זה

Facebook
WhatsApp
Email

קטגוריות

תיק עבודות

ראה את רשימת הפרויקטים שעשינו

הקורסים שלנו

שיעורים וסדנאות מקצועיות בסביבה מעשירה

צרו קשר

אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר בכל עת

דילוג לתוכן