בניית אתר – מה חשוב לשים לב

בניית אתר אינטרנט עסקי יכולה לתרום ולקדם את העסק בדרכים רבות; אתר האינטרנט יכול לשמש לצורך ביצוע מכירות כשמדובר באתר חנות, מתן שירות ללקוחות והעלאת המודעות למותג. האתר יכול לשמש לאחת מן המטרות שהוזכרו או אפילו לכולן יחדיו. אך למה בדיוק חשוב לשים לב כאשר ניגשים למלאכת בניית האתר, או אולי בטרם ניגשים לבניית האתר? להלן כמה דגשים שכדאי לשים אליהם לה

דגשים לבניית אתר אינטרנט

  1. אפיון האתר בטרם ניגשים לכתיבת שורות קוד, לעיצוב ממשק המשתמש או שאר הפרטים הטכניים של בניית האתר, חשוב לאפיין אותו בצורה מדויקת. אנחנו לא יכולים להתחיל לבנות ולעצב אתר לפני שהגדרנו היטב את מטרת האתר, קהל המטרה של האתר, הפונקציות השונות שעליו למלא ועוד. חשוב שנודע לאן אנחנו הולכים והאפיון הוא המפה שלנו לצורך בניית האתר חנות או אתר תדמית.
  2. בחירת הפלטפורמה – ישנן דרכים שונות להקים אתר אינטרנט. אחת הפרקטיקות המקובלות היא באמצעות וורדפרס או שירותים בעלי אופי דומי. יש לשקול איזה מהפלטפורמות מתאימה ביותר לצרכים שלכם. מומלץ להתייעץ עם מומחים להקמת אתרי אינטרנט.
  3. עיצוב ממשק המשתמש UX/I – ברמת העיקרון אתר חנות או אתר תדמית חייב ממשק משתמש ידידותי ונוח לשימוש. הגולש צריך להתמצא בקלות באתר ולמצוא את מה שהוא מחפש, או לחלופין אתם צריכים לתכנן ממשק אשר מוביל את הגולש לבצע את הפעולות שאתם מעוניינים שהוא יעשה. לאחר שיש לכם אפיון של האתר אפשר להתחיל לבנות את הממשק הגרפי.
  4. התאמתו למנועי החיפוש – למנועי החיפוש ”רובוטים“ הסורקים את האתר, מסווגים אותו ומדרגים אותו. זה משפיע בסופו של דבר על ההופעה בתוצאות החיפוש (ומכאן שגם משפיע על הטראפיק). מנועי החיפוש מציבים סטנדרטים שיש לעמוד בהם על מנת שיוכלו לעשות את עבודתם כראוי לכל סוגי האתרים גם אתר חנות וגם אתר תדמית.
  5. קידום האתר – ישנם דרכים שונות לקדם את האתר וישנם ערוצים שונים בהם ניתן לעשות זאת. חלק מפעולות הקידום, בעיקר אלו הקשורות למנועי החיפוש מתמקדות באתר עצמו; התאמת האתר למנועי החיפוש שהזכרנו קודם היא הבסיס , אך ישנן עוד פעולות אשר ניתן ורצוי לבצע על מנת לקדם את האתר או מוצריו. לדוגמה הטמעת טאגים לאנליטיקה ורימרקטינג אינם בהכרח נוגעים לקידום האתר, אך הם כלים גם לקידום ופרסום באופן כללי.
  6. מהירות האתר – ישנם גורמים שונים המשפיעים על מהירות האתר, חלקם קשורים לשרתים ולרוחב הפס, אחרים קשורים לאתר עצמו. חייבים לבצע אופטימיזציה של האתר על מנת להבטיח שהוא נגיש ומהיר. אתר אטי גורם לנטישת גולשים ובעקיפין גם פוגע במאמצי הקידום במנועי החיפוש.
  7. רספונסיביות – כאשר אתם מתכננים את האתר חנות או אתר תדמית עליכם לקחת בחשבון  שהגולשים משתמשים באמצעים טכנולוגיים שונים לצורך גלישה באינטרנט. אלו יכולים להיות מחשבים, טלפונים חכמים וטאבלטים. לכל אחד ממכשירים אלו יש גודל מסך שונה. אתר שנראה טוב, ברור וקריא על מסך המחשב לא יראה אותו הדבר אם יוצג בטלפון סלולרי ללא ביצוע התאמות. לכן חייבים לטפל ברספונסיביות של האתר, זה גם מעניק יתרון במנועי החיפוש.
  8. אתר ללא באגים – בטרם אתם משיקים את האתר חשוב לבדוק אותו היטב ולראות שאין בו באגים. קישורים מתים באתר, תמונות שלא נטענות הן רק דוגמאות לבאגים אשר יכולים לפגוע בחוויית המשתמש. במידה והם קיימים יש לתקנם.
  9. תוכן איכותי – חשוב שתכניסו לאתר תוכן. תוכן באתר משרת את מטרות קידום האתרים , אך חשוב להקפיד על איכותו. שלבו באתר תוכן בעל ערך עבור הגולש. למשל ניתן להכניס מאמרים המסבירים כיצד ניתן להשתמש במוצר, כיצד לשמור עליו וכו‘, כלומר מאמרים אשר באמת ישלימו את חוויית הלקוח.
  10.  בניית אתר היא דבר מורכב. אתם תמיד צריכים לראות מול עיניכם את המטרה. אם אתם רוצים שהאתר ייצר מכירות כאתר חנות, וודאו שהוא באמת בנוי בצורה המשרתת את המטרה. במהלך בניית האתר באים לידי ביטוי עניינים טכניים, שיווקיים, גרפיים ואפילו פסיכולוגיים. זוהי אינה עבודה לאיש אחד, אלא לחברה המחזיקה צוות מקצועי היודע לענת מענה לכל ההיבטים של פיתוח האתר.

אנחנו באסטרטגו מתמחים בבניית אתרים מכל הסוגים | בניית אתר חנות | בניית אתר תדמית ושירותים נוספים שיתנו ללקוחות שלכם חוויה ייחודית ואישית | שיווק מבוסס מיילים | ניהול מותג באינסטגרם | הפיכת האתר לאפליקציה | מיתוג | קידום ממומן | קורסים לקידום עסקים ומותגים חדשים ועוד מגוון כלים שניתן לבנות בהתאמה אישית.

צרו איתנו קשר היום באתר או ברשתות החברתיות אינסטגרם ופייסבוק ונוכל להתחיל.

שתפו את התוכן עם חברים שלכם שחייבים לדעת על זה

Facebook
WhatsApp
Email

קטגוריות

תיק עבודות

ראה את רשימת הפרויקטים שעשינו

הקורסים שלנו

שיעורים וסדנאות מקצועיות בסביבה מעשירה

צרו קשר

אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר בכל עת

דילוג לתוכן