גוגל אנליטיקס – יכולות ונתונים

אם התעניינתם בנושא של ניתוח מידע מאתר האינטרנט שלכם, ככל הנראה שמעתם גם על גוגל אנליטיקס. אבל מה בדיוק הכלי הזה עושה ואיך הוא עוזר לכם?

גוגל אנליטיקס הוא כלי חינמי שמציעה לנו גוגל. הוא מאפשר לנו לקבל תובנות לגבי מקורות התנועה באתר ואופו השימוש של הגולשים באתר. וכאשר אנו עוסקים בשיווק, גוגל אנליטיקס הוא אחד מכלי המדידה שלנו.

על מנת ליהנות מיכולותיו של כלי זה, לא מספיק רק להיכנס לאתר של גוגל אנליטיקס. על מנת שגוגל יוכלו לשאוב נתונים לגבי האתר שלכם יש להוסיף לו קוד קצר המאפשר לגוגל גישה. בפועל בכל פעם שגולש נכנס אל האתר, אותו הקוד מנטר את פעילותו באתר ושומר את המידע בשרת של גוגל לצורך ניתוחים. כמו כן הוא שם עוגייה על מחשב המשתמש היוצרת USER ID אנונימי.

מה גוגל אנליטיקס מודד?

בשביל להבין את גוגל אנליטיקס צריך להבין את שיטת העבודה שלו. גוגל אנליטיקס עושה שימוש בשני מושגים: DIMENSIONS ו METRICS. ה DIMENSIONS הם מאפייני המידע, כמו למשל העיר ממנה מגיעים הגולשים, הדף שאותו אנו מודדים או הרשת החברתית ממנה מגיעה התנועה. ה METRICS הם המדידה הכמותית של מאפייני המידע. מושגים אלו מופיעים בכל דוח של גוגל אנליטיקס.

אז מה אפשר לעשות עם גוגל אנליטיקס ?

גוגל אנליטיקס - יכולות ונתונים

אם נגיד זאת בקצרה, גוגל אנליטיקס נותן לכם מידע תומך החלטות. למשל אם אתם מריצים קמפיין ממומן בגוגל או במקום אחר, בעזרת כלי זה תוכלו להעריך את ביצועיו.

המידע של גוגל אנליטיקס מחולק ל 3 קטגוריות: רכישות, התנהגות והמרות.

רכישות – הרכישות מתייחסות למקורות התנועה באתר, כלומר תוכלו לראות מהיכן ברשת מגיעים הגולשים, למשל ממנועי החיפוש, מקישורים באתרים אחרים, מרשתות חברתיות וכו‘. למידע זה ישנה חשיבות רבה עבור מי שמחזיק אתר אינטרנט. כך ניתן לדעת מהיכן מגיעה רוב התנועה. אם למשל תגלו שיוטיוב מזרים לכם הרבה תנועה ואולי גם אחוזי המרה גבוהים, תדעו שכדאי להשקיע בערוץ שיווקי זה. כלי זה עובד באינטגרציה עם כלים אחרים, כמו לדוגמה מנהל המודעות של גוגל ואז תוכלו לראות מהם החיפושים הפופולריים אשר מביאים אליכם תנועה. ניתן אפילו לבצע ניתוח על פי קמפיין פרסום.

התנהגות – לא רק שתרצו לדעת מהיכן מגיעים הגולשים, חשוב לכם לדעת מה הם בדיוק עושים באתר. כך תוכלו לבצע הערכה עצמית של האתר, לזהות פעולות המביאות לנטישה, מוקדי עניין באתר וכו‘. מה שבדרך כלל חשוב לכם הוא לראות האם הגולשים מבצעים את הפעולות שאתם חפצים בהן.

המרות – חלק זה עוסק באחד הדברים הכי חשובים עבורכם, ההבנה כיצד הגולשים מומרים באתר, ממורים לקונים או למבצעי פעולה אחרת שבה אתם חפצים. ההבנה הזו היא דבר חשוב לצורך שיפור. דוחות ההמרה מתחלקים ל 4: מטרות, מסחר אלקטרוני, משפך רב ערוצים וייחוס.

מטרות GOALS – כאן תוכלו לקבוע מטרות ולעקוב אחריהן. לדוגמה חנות של מסחר אלקטרוני תרצה לדעת כמה גולשים ביצעו קנייה. כאן תוכלו לדעת בדיוק באיזה עמוד באתר בוצעה הקנייה. למעשה תוכלו לראות את כל התהליך על שלביו עד שהגולש הפך ללקוח.

מסחר אלקטרוני ECOMMERCE– כאן תוכלו לקבל מידע כללי על המכירות, כמו למשל ערך הזמנה ממוצעת, כמויות, הזמן הנדרש מרגע הכניסה לאתר ועד לביצוע הרכישה וכו‘. ניתן לראות אלו מוצרים נמכרים ואילו לא ועוד מידע חשוב.

משפך רב ערוצי MULTI  – CHANNEL FUNNEL – כאן תוכלו לקבל את התמונה המלאה על מסע הלקוח באתר. כאן תוכלו באמת לראות מהי הפעולה שהביאה את הלקוח לבצע את הרכישה, כמו למשל קריאה בבלוג או צפייה בווידאו, כמו גם לראות מאילו ערוצים הגיעו הקונים.

ייחוס ATTRIBUTION – זהו מודל השוואתי בעזרתו ניתן לבחון אך שיטות שיווק שונות משפיעות על אחוזי ההמרה באתר.

אמנם לא כיסינו במאמר זה את כל הכלים והאפשרויות שיש לגוגל אנליטיקס, אך אנו מקווים שהבנתם את חשיבותו בתור כלי לניתוח ביצועים.

אנחנו באסטרטגו מתמחים בבניית אתרים מכל הסוגים | בניית אתר חנות | בניית אתר תדמית ושירותים נוספים שיתנו ללקוחות שלכם חוויה ייחודית ואישית | שיווק מבוסס מיילים | ניהול מותג באינסטגרם | הפיכת האתר לאפליקציה | מיתוג | קידום ממומן | קורסים לקידום עסקים ומותגים חדשים ועוד מגוון כלים שניתן לבנות בהתאמה אישית.

צרו איתנו קשר היום באתר או ברשתות החברתיות אינסטגרם ופייסבוק ונוכל להתחיל.

שתפו את התוכן עם חברים שלכם שחייבים לדעת על זה

Facebook
WhatsApp
Email

קטגוריות

תיק עבודות

ראה את רשימת הפרויקטים שעשינו

הקורסים שלנו

שיעורים וסדנאות מקצועיות בסביבה מעשירה

צרו קשר

אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר בכל עת

דילוג לתוכן