קידום ממומן בגוגל ppc

קידום ממומן בגוגל הוא אחד הצעדים הכי משמעותיים שאפשר לעשות בקידום מוצג בדיגיטל ממגוון סיבות. במאמר הבא נסקור את היתרונות הבולטים בקידום ממומן בגוגל ppc וכלים ואופן ההתייחסות הנכון לפלטפורמה כחלק ממערך קידום שלם במגוון רשתות וערוצים.

קידום אתרים הוא אחד הנושאים החמים כיום שכן הזמינות והנכונות של עצמאיים ויזמים לבניית אתר חנות או אתר תדמית עבור העסק או מיזם שלהם גובר ככל שהטכנולוגיה מתקדמת ויותר ויותר צרכנים בוחרים את המותג שלהם דרך הרשת.

כשמדברים על קידום ממומן ישנם מגוון ערוצים החל מקידום בגוגל, יוטיוב, שטחי פרסום, קידום ממומן באינסטגרם, קידום ממומן בפייסבוק, קידום ממומן בטיקטוק, קידום ממומן ברשתות כמו לינקדאין ופינטרנסט ועוד. ככלל, כל פלטפורמה בה יש משתמשים וגולשים קבועים מאפשרת קידום ממומן ללקוחותיה וזה גם בסבירות גבוהה מקור ההכנסה העיקרי של הפלטפורמה.

במאמר הזה נסקור את שיטת הppc כשעושים קידום אתרים בגוגל. Ppc זה ראשי תיבות של pay per click ובתרגום חופשי תשלום פר קליק.

הכוונה בשיטה זו היא תשלום רק על קליקים כלומר פעולה שביצע הגולש וזאת להבדיל מקידום ברשתות החברתיות בה משלמים לרוב על פי חשיפות גם אם לא גררו שום פעולה מצד הלקוח. לגוגל, שהיא שנים רבות האתר בעל כמות המבקרים הגדול ביותר בעולם, (מלבד טיקטוק שעקפה אותה לאחרונה (למרות שסבירות גבוהה שלא מדובר בקהל היעד שלכם)) יש מגוון ערוצי קידום:

קידום ממומן חיפוש – הופעה בתוצאות הראשונות כשגולשים מחפשים ביטויים בחיפוש של גוגל.

לקמפיין מסוג זה יש לעשות חקר מילות מפתח מקדים ואופטימיזציה יומיומית בכדי למצות את התקציב באופן מקסימלי.

קידום שופינג אדס – קידום מוצרים בסליידר המוצרים המופיע בתוצאות חיפוש בגוגל. לקמפיין זה יש לפתוח חשבון ייעודי בגוגל מרצ׳נט ולחבר את קטלוג המוצרים שלכם מהאתר לגוגל מרצ׳נט. כך כל שינוי של מחיר, מבצע, טקסט וכדומה יתעדכן באופן אוטומטי בקטלוג המוצרים המחובר לאתר.

קידום בשטחי פרסום – קידום באנרים וגרפיקות באתרים בהם יש שטחי פרסום שמושכרים. בעבור זה יש להכין גרפיקות ולבצע אופטימיזציה יומיומית בהתאם למיקומי המודעות.

הלקוחות שלכם מחפשים אתכם בגוגל. עם PPC בונים קידום ממומן בגוגל ומופיעים ראשונים
הלקוחות שלכם מחפשים אתכם בגוגל. עם PPC בונים קידום ממומן בגוגל ומופיעים ראשונים

לגוגל ערוצי קידום נוספים כמו קידום ביוטיוב אך זו לא בשיטת הppc. כל אלו שיטת הקידום היא כן PPC ובזבוז הכספים מתבצע רק בעבור לחיצות של הגולשים כלומר בעבור תוצאה ולכן שיטה זו נחשבת למאוד כדאית לקידום עסקים וקידום אתרים להביא תנועה ״חמה״ של גולשים בעלי עניין עם המוצרים שלכם. בעיקר קידום ממומן בגוגל חיפוש וקידום ממומן בגוגל שופינג אדס יביא לקוחות שחיפשו הרגע משהו שקשור למילות המפתח שלכם אותם אתם מקדמים.

מה לצפות במחירים של קידום ממומן בגוגל?

בשביל להבין את עיקרון המחירים נסו לחשוב על על ביטוח חיפוש של גוגל כמו מניה, ניקח לדוגמה את הביטוי – קרם הבהרה לעיניים, ככל שיותר אנשים יחפשו את הביטוח הזה כך העלות של הביטוח הזה לקליק יעלה. המחירים תלויים גם בשעות החיפוש ואיזורי כך שחיפוש המילה קרם הבהרה לעיניים בשעה מאוחרת בלילה יהיה זול יותר משעות הצהריים הגועשות. שימו לב שיש הבדל מהותי גם במחיר לחיפושים ספציפיים יותר שכן הביטוח קרם הבהרה לעיניים לעור מבוגר יעלה משמעותית פחות פר קליק מהסיבה הפשוטה שככל הנראה הרבה פחות אנשים מחפשים ומממנים את הביטוי המדובר.

חשוב לזכור גם שהאינטרס הברור של גוגל הוא שאכן ילחצו על המודעה שלכם מפני שכך יתבצע תשלום מצידכם ועל כן הומצא גם המונח Ad rank

איכות מודעה – Ad Rank

השימוש של המדד המדובר הוא בכדי להבין כמה המודעה שלכם אכן רלוונטית לקהל היעד אליו אתם מתקדמים. בהמשך לאינטרס של גוגל שילחצו על המודעות שלכם, יש לזכור שבעבור כל חיפוש של הגולש, תוצאות החיפוש הממומנות יהיו בין 2-4 תוצאות והרי מובן שיש הרבה מעל 2-4 חברות שמממנות את המילה קרם הבהרה לעיניים.

אז מי שמשלם יותר מנצח? בעיקרון לא. האינטרס של גוגל הוא גם לעודד עסקים בכל הגדלים לקדם ולהצליח בגוגל וזאת במקביל למטרה שלהם שלא יהיו מונופולים בנישות קידום מסוימות והרבה בעלי עסקים מכל הגדלים יוכלו לקחת בחשבון את גוגל כחלק ממערך קידום אתרים שבנו לעצמם.

בגוגל משלמים על קליקים. קידום בגוגל PPC הוא בשיטת השלם על תוצאות בלבד
בגוגל משלמים על קליקים. קידום בגוגל PPC הוא בשיטת השלם על תוצאות בלבד

*בזמנים מוקדמים יותר בהם המדדים היו פחות מתוחכמים היו כאלו שניצלו פרצות מסוימות באלגוריתם לדוגמה:

בעבר מפלגות של הנהגת המדינה (לאו דווקא בישראל) היו מקדמות מילים מכל התחומים ומייצרות מודעות שקשורות לתודעת המחפשים בלי הרצון שילחצו על המודעה כלל וכלל. לדוגמה דמיינו שניתן תקציב של 100₪ ללחיצה בעבור המילה קרם הבהרה לעיניים, חיפוש אשר קורה מאות אם לא אלפי פעמים בחודש בגוגל. ומאחר והתקציב פר קליק גבוה מאוד יכלו לעשות מודעה בסגנון:

מפלגת הנמוכים לראשות הממשלה – היחידים שידאגו לכם!

הסבירות שגולש כלשהו ילחץ על המודעה הזו הוא אפסי שכן גם אם זה מעניין אותם, הם כרגע מחפשים קרם הבהרה לעיניים. וכך השתמשו מפלגות רבות שתוצאות החיפוש של גוגל כשלטי חוצות המחדירים מסרים קטנים, קלים ותת הכרתיים למאות אלפי גולשים בחינם לגמרי!

מסיבה זו ועוד רבות הומצא הAd Rank שכן לא משנה עד כמה גבוה תקציב הקידום שלכם יהיה, אם גולשים לא ילחצו על ההודעות וגוגל לא תרוויח מחשיפה של המודעה שלכם בין סה״כ 2-4 תוצאות החיפוש הממומנות, היא תפסיק לחשוף אתכם ותציג מתחרים שעליהם תוכל להרוויח.

מטרת חברת הקידום לקידום בגוגל PPC היא להביא תנועה חמה ואיכותית התואמת את מטרות המותג ולבצע אופטימיזציה יומיומית כך שבעבור אותו התקציב נביא כמה שיותר תנועה איכותית, שנקדיש את התקציב לביטויים המובילים להמרות וכן למצוא את הביטויים הארוכים הספציפיים והזולים יותר שכן יפיק תועלת רבה יותר בעבור אותו התקציב.

אנחנו באסטרטגו מתמחים בבניית אתרים מכל הסוגים | בניית אתר חנות | בניית אתר תדמית ושירותים נוספים שיתנו ללקוחות שלכם חוויה ייחודית ואישית | שיווק מבוסס מיילים | ניהול מותג באינסטגרם | הפיכת האתר לאפליקציה | מיתוג | קידום ממומן | קורסים לקידום עסקים ומותגים חדשים ועוד מגוון כלים שניתן לבנות בהתאמה אישית.

צרו איתנו קשר היום באתר או ברשתות החברתיות אינסטגרם ופייסבוק ונוכל להתחיל.

שתפו את התוכן עם חברים שלכם שחייבים לדעת על זה

Facebook
WhatsApp
Email

קטגוריות

תיק עבודות

ראה את רשימת הפרויקטים שעשינו

הקורסים שלנו

שיעורים וסדנאות מקצועיות בסביבה מעשירה

צרו קשר

אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר בכל עת

דילוג לתוכן